Doorgaan naar hoofdcontent

Het grote Tinder-avontuur



Na een periode vrijgezel te zijn, kreeg ik ongevraagd advies van een vriendin. “Moet je eens Tinder downloaden, heb ik ook gedaan en daar krijg je hele leuke dates van!” Eerst was ik er erg sceptisch over, maar uiteindelijk dacht ik: ‘Ach, wat heb ik te verliezen?’
Zo gezegd, zo gedaan. Op een woensdagavond had ik na schooltijd afgesproken met Stan, een 24-jarige student uit Rotterdam. Ik liep samen met Babette, een vriendin uit mijn klas, de school uit. “Ik durf niet, zal ik gewoon naar huis gaan?” Klaagde ik tegen Babette. “Nee joh,” stelde Babette mij gerust, “het komt allemaal goed!” Dus daar scheidden onze wegen. Babette naar huis, en ik naar een tot op heden onbekende Tinder-vreemdeling. Toen ik Stan in het vizier kreeg, leek hij tot mijn grote opluchting op zijn foto’s. “Ha, ik geloof dat jij Laura bent!” Zei hij vrolijk. “Ja,” antwoordde ik. “Ik geloof het ook.”

Toen begonnen we om 4 uur ’s middags aan twee enorme pinten bij de Irish Pub. Twee uur later kregen we toch wel honger na een liter bier op een lege maag. Nadat we een pizza hadden gescoord, kreeg Stan een briljante ingeving. “In de haven ligt zo’n boot waar een bar in zit, zullen we daar heengaan voor een afzakkertje?” Dat vond ik een puik plan.

We stapten aan boord en bestelden nog een biertje. “Haha,” lachte ik, “Het lijkt hier net een familiereünie!” Stan gierde met me mee. “Joh, ze hebben zelfs planken met kaas en worst! Net een oer-Hollandse verjaardag!” Toen we nog eens om ons heen keken, zagen we ook mensen van heel verschillende leeftijden. Wat verdacht… “Hey, ik herken jullie gezichten niet, wie zijn jullie?” Vroeg een man van middelbare leeftijd, die Stan op zijn schouder tikte. “We zijn hier voor oom Gerard,” improviseerde Stan met een neutraal gezicht. “Ik wilde mijn nieuwe vriendin even aan hem voorstellen. Maar excuseer ons, wij willen even een sigaretje roken.” En hij pakte mijn hand om me mee naar buiten te leiden. “Ik wist helemaal niet dat je roo…." Begon ik, maar Stan kapte mij af. “We lopen de loopplank af, en op mijn commando beginnen we te rennen. Ja?” Daar gingen we. “3, 2. 1…”

Disclaimer: dit verhaal is al van langer geleden, ver voor de coronacrisis. Daten tijdens een wereldwijde pandemie wordt sterk afgeraden, dus ik wil mensen ook zeker niet aanraden om nu te gaan Tinderen (behalve als het bij swipen en videobellen blijft natuurlijk). Stay safe!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Maria Nila Colour Refresh

Maria Nila is een Zweedse fabrikant, die haarverzorgende producten maakt van 100% veganistische ingrediënten. Deze producten zijn overigens ook vrij van parabenen en sulfaten. Ik zag dit merk steeds vaker voorbij komen, en het toeval wilde dat mijn haar wel weer aan een opfrisbeurt toe was. Goed excuus om weer eens een nieuw merk uit te proberen. Mijn eigen haar is momenteel blond gehighlight, en ondertussen was de kleur alweer redelijk warm geworden. Ik heb de Maria Nila Colour Refresh besteld, een voedend haarmasker met (al ontwikkelde) kleurpigmenten. Afhankelijk van de inwerktijd, kan je deze gebruiken om je kleur op te frissen en/of tijdelijk een nieuwe kleur toevoegen. Deze kleur moet ongeveer 5-10 wasbeurten houden. Om de kleur verder bij te houden, besloot ik de Sheer Silver conditioner er ook maar gelijk bij te bestellen. De Colour Refresh laat je 3-10 minuten intrekken op gewassen, handdoekdroog haar. Ik heb het zelf 15 minuten laten zitten... Het ruikt erg lekke

Knippen en scheren, alleen voor heren

Na veel wikken en wegen besloot ik om na mijn kappersopleiding een compleet andere richting op te gaan. Ik wilde mijzelf verdiepen in redactiewerk en journalistiek. Nu, ruim anderhalf jaar na de start van mijn studie, kom ik toch weer terug in de kapperswereld. Op 11 januari is het eerste TOPHAIR Magazine van dit jaar uitgekomen (een kappersvakblad), met als thema 'Heren'. Ik ben op pad gegaan om een barberreportage te schrijven over Classics Barbershop Jeroen. Het artikel is geplaatst in het magazine, wat betekent dat dit het allereerste artikel van mij is dat is gepubliceerd in een tijdschrift! Ik ben erg enthousiast en trots, en ga hard aan het werk om in de toekomst meer artikelen te schrijven. Lees het artikel hier of abonneer je op TOPHAIR Magazine om maandelijks zo'n 100 pagina's aan vakkennis en inspiratie te ontvangen!